Kako sam danas bio trudnica

22 Aug

JA: “Dobar dan! Došao sam po doznake za moju suprugu.”

Med. sestra: “Sedite i sačekajte, zadržite papire, to ćete pokazati kada vas doktorka prozove da vas primi na pregled. Sačekajte ispred savetovališta za trudnice.”

JA: “Ok, hvala.”

– Pogledam na sat, 14.35h. Pogledam na pult ispred med. sestre, piše PAUZA od 15.30 – 16.30. Jedina informacija koja stoji na pultu plus reklama za hodočašće na manastir Ostrog za sindikalkinje Doma zdravlja. I neki posteri su tu, sa nacrtanom ženom sa pljugom i bebom u stomaku isto sa pljugom, i kako da podojite bebu u 4 koraka. Koliko bradavica mora da se uturi bebi u usta. I nešto da je obavezan pregled zuba kod trudnica..

Sednem. Jedan, dva, tri, četiri, pet, šest, sedam, ova je ušla posle mene, ok, i ova.. nije strašno, osma sam. Brzo ću da završim. Ulazi neka ruskog izraza lica i crveno-crne kose, tetka članice Pussy Riot sa sinom koji skače po čekaonici.. Kakva amaterka. Izlaze posle 15 minuta, ne vraćaju se. Klinac nije mogao da izdrži.

Prva još nije izašla.

15.10h – izlazi prva, ulazi druga.. brzo izlazi, ufh pomislim, biće brže nego što sam mislio. Ulazi treća, bliži se 15.30h. Vratim se do pulta da proverim da li je u pola četiri pauza – u pola četiri je pauza. Izlazi treća, ulazi četvrta. Sve sikću i dahću, tu su negde kao ja, tj. Milica, 8-9 mesec, jedna mlada, tek začela, i neki muškarac neodređenog džendera. Provaljujem da se trudnice međusobno mrze, ako se ne zadesi u čekaonici neka koja obožava trudnice i voli da priča kako joj je bilo prvi put, nema razgovora samo podozrivi pogledi i siktanje. Kako jedna uđe tako ova druga cokne jer je nervira što nije ona na redu i verovatno poželi da se ova prethodna saplete.

15.30 – ušla je peta posle četvrte ali nema pauze, pomislim strava, nema pauze, brzo ćemo. Ova se zadržava 7-8 minuta. Ulazi šesta. Zadržava se par minuta, pomislim super, još jedna pa ja, kad izlazi šesta kaže umesto prezimena, pauza 15 minuta pa nastavlja. Ok, pomislim nije strašno, tu sam samo sat i dva minuta, mora žena nešto da jede.

Vraća se u 16.10h proziva sedmu, ulazi sedma, ne zadržava se puno, 10-15 minuta, proziva Milić. Ulazim ja:”A vi ste?”. – “Ja samo da uzmem doznake.” – “Može, sedite tu, dajte mi te rezultate.. pa loše joj je ovo gvožđe maco, da pije gvožđe do porođaja, evo vam recept i ovaj uput za porodilište, neka svrati da se testira na žuticu prethodno, i Partusisten samo još nedelju dana, maco, pa mora da se porodi nekad..  Evo i idite po telefon babice, pitajte sestru za obuku, disanje i tako to.. Doviđenja..” Ukupno zadržavanje 4zarez3 minuta.

Za pultom nema sestre. Čekam par minuta, evo je. “Izvinite, doktorka mi je rekla da vas zamolim za kontakt babice, za savete i vežbe disanja” – “Sačekajte malo” – čekam 6zarez3 minuta – “Evo izvolite, doviđenja” – “Hvala, doviđenja..”

Izlazim srećan, sve sam završila, pomislih, tek je petnaest do pet, da li da kupujem odmah gvožđe i taj lek, ma ne, napolju je 44 stepeni, izgoreću. Sutra ćemo lek, dovoljno je ovo.

Odlazim kući i objašnjavam Milici sve što mi je doktorka rekla, od reči do reči, žutica, testovi, gvožđe, uput, babica, sve sve.

Kako je teško biti žena.

3 Responses to “Kako sam danas bio trudnica”

  1. tanja August 22, 2012 at 9:41 pm #

    a tek trudna zena :)

  2. Una August 23, 2012 at 8:39 am #

    a tek leti!
    uf uf!

Leave a Reply

